ترازنامه چیست
نوشته شده توسط : مژده

فهرستی از تمامی دارایی ها، بدهی ها و سرمایه یک واحد تجاری در یک تاریخ معین می باشد. این تاریخ معین معمولا پایان ماه و یا پایان سال است.

ترازنامه مانند عکسی است که در تاریخ معینی از یک واحد تجاری گرفته شود، به این منظور گاهی اوقات به آن صورت وضعیت مالی نیز اطلاق می شود.

برای ارسال فکس از طریق اینترنت  می توانید از فکس آنلاین استفاده کنید.

 

صورت گردش وجوه نقد:

بیانگر مجموعه دریافت ها و پرداخت های نقدی واحد تجاری در طول یک دوره می باشد. زمانی که دریافت های نقدی

یک واحد تجاری بیش از پرداخت های نقد آن باشد، نتیجه فعالیت های واحد تجاری، افزایش خالص در وجوه نقد را نوید خواهد داد و اگر پرداخت های نقدی بیش از دریافت های نقدی باشد نتیجه فعالیت های واحد تجاری کاهش خالص در وجوه نقد خواهد بود.

در قسمت بالای هر یک از صورت های مالی، نام واحد تجاری (در مثال ما مؤسسه حسابرسی عباسی)، نام صورت، و تاریخ یا دوره زمانی که آن صورت را در بر می گیرد عنوان می شود.

به طور مثال ترازنامه ای که در پایان سال 1384 تهیه می شود، تاریخ آن باید این گونه بیان شود: به تاریخ ۲۹ اسفند 1384 و یا ترازنامه ای که در پایان شهریور ماه 1385 تهیه می شود، تاریخ آن این گونه بیان می شود. به تاریخ ۳۱ شهریور 1385 .

صورت سود و زیان و یا صورت سرمایه که تا تاریخ ۲۹ اسفند 1385 یک دوره یک ساله را در بر می گیرد باید تاریخ آن این گونه بیان شود: برای سال منتهی به ۲۹ اسفند 1385.

یک صورت سود و زیان یک ماهه و یا یک صورت سرمایه یک ماهه برای ماه آذر 1389 را می توان این گونه بیان کرد: برای ماه منتهی به ۳۰ آذر 1389 و با ماه منتهی به ۳۰ آذر1389 و یا برای ماه آذر 1389 اگر دوره زمانی برای سود گزارش شده معرفی نشود، انعکاس آن بی معنی خواهد بود.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c/





:: برچسب‌ها: سیستم آنلاین حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: